26 augusti, 2008

Företagande för hela slanten

I och med att augusti gick in på sina andra halva drog Ordpilot också igång sin verksamhet igen. Efter ett långt och skönt sommaruppehåll känns det dock riktigt skönt att åter vara igång. Just nu är det hemsidor, artiklar, nyhetsbrev och offerter på kommande jobb som gäller.

Bilden nedan tog jag igår vid en intervju av en passionerad trädgårdsodlare här i Nordingrå. Det känns rätt lyxigt och mycket priviligerat att tillbringa sina dagar med att prata med trevliga människor och sedan åskådliggöra deras verksamheter.



Blommorna skulle jag vilja skänka till mina företagsvänner Ann Järneström och Sara Öhlén. Sedan tre år tillbaka träffas vi en gång i månaden (idag var Sara värdinna) för att äta lunch och snacka företagande. Det blir många glada skratt vill jag lova. Men vi får också en perfekt chans att ventilera den oro för framtiden ("hur ska det gå, har jag några jobb nästa månad...") som är så vanlig bland oss småföretagare. Vi gläds med varandra i medgång och stöttar när det känns tungt.

Det är guld värt med sådana vänner, tycker jag!

Inga kommentarer: