21 augusti, 2008

Tillbaka i rutinerna

Så har vardagslivet kört igång på allvar igen. Skolan börjar idag och barnens "drönartillvaro" har tagit slut. Jag måste erkänna att det faktiskt känns skönt att vardagslunken och de fasta rutinerna åter är här. När man som jag har kontoret hemma är det ibland svårt att kombinera professionella aktiviteter med familjelivet. Det är svårt att koncentrera sig när två grabbar spelar fotboll i rummet bredvid...

Men jag är fullt medveten om att tiden går fort och att verkligheten inom några år kommer att se helt annorlunda ut. En kollega sa en gång apropå kombinationen barn och karriär:
"Du ska köra med ett ägg under gaspedalen".
Ett gott råd. Snart är barnen stora och vips sitter man här och tycker huset är tyst och trist.

Därför njuter jag i fulla drag av gapiga tonårsröster, ilskna broderliga utfall och kiknande gapflabb. Det enda som hörs för tillfället är dock tangentbordets klickande när jag skriver detta. Något som måste upphöra även det, eftersom jag egentligen borde förbereda mig inför ett affärsmöte som går av stapeln om några timmar.

Så tills senare - ha en bra dag!

Inga kommentarer: