12 februari, 2008

Käppar i hjulen



På torsdag är det resa till Sveg och Kalle Anka Cup i längdskidor. En tävling för 13- och 14-åringar som är att jämställa med SM. Lite som tv-pucken.

Som jag berättat förut har Anton gjort stora framsteg i vinter (trots bristen på snö) och med hjälp av både skicklighet och tur lyckats tråckla sig fram till att bli en av fyra killar i H13-laget. Han har varit stolt som en tupp. Självförtroendet har växt och det syns att lusten till skidåkning ökat ännu mer.

Vad händer då?

Idag kom han hem och frös, låg hela eftermiddagen under en filt och läste en tidning. Vid middagen såg han så hängig ut att jag beordrade honom att gå och prova febern. Resultat: 38,6!

Så hans drömresa ser nu ut att gå om intet. Behöver jag säga att han var (och är) ledsen. Nu hoppas vi bara på ett mirakel - att febern försvinner och att krafterna återkommer på nolltid. Men jag tillåter mig att tvivla. Imorgon (onsdag) tar vi beslutet.

Inga kommentarer: