01 december, 2007

1 december-mys

Idag har varit en dag fylld av aktivitet. Som vanligt, höll jag på att säga. För mitt liv är verkligen inte stillsamt. Det är alltid nåt på gång.

Så vad har då hänt?

06.15 Jag kliver upp och börjar redigera ett nyhetsbrev som ska vara färdigt på måndag.
07.30 Efter en snabb dusch stryker jag julgardiner till tre rum som ska sättas upp inför 1:a advent.
09.20 Snabbt på med skidkläderna, packa bilen med skidor och stavar och rejsa till Alderskog för att där åka några rundor med Gustafs träningsgrupp. Det var årets första skidtur och armmusklerna skrek genast: "Nämen, vad är det frågan om? Vi har ju fått vila så länge, kan vi inte få sova lite till?"
11.05 Vi beger oss till Högakustenbron som idag fyller 10 år. Tänk att det är 10 år sedan jag stod på bron med Ullångers kyrkokör samt en hel massa andra körer och invigningssjöng! Nu såg vi en film om brobygget i förankringsrummet. Särskilt kul och spännande för Gustaf! Han var ju också med på invigningen - fast då i tryggt förvar i min mage!
13.30 Vi anländer hem och jag går genast och sågar ned en adventsgran. Stefan fixar till en fot och jag sätter på ljusen. Najs!
15.00 Pysslet fortsätter. Julgardinerna är uppe i köket, TV-rummet (helt nya panelgardiner) och förstugan. Ljusstakar, julkyrkan och adventstjärnan är också på plats.
17.00 Porterstek och potatismos. God sås och lingonsylt samt baguette med vitlökssmör. Inte helt fel.

Nu ska jag njuta av resten av kvällen. Ska bege mig till TV:n för att tända ljus och titta på adventskalendern. Kan upplägget inför en arbetssöndag bli bättre?

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan göra så här också: Jag satte upp mina tre adventsstjärnor i fredags, och sa till min mamma som kanske tittade på från sin himmel:Jag sätter upp stjärnorna utan att ens helgstäda, och det går bra det också!
Anne-Sofie