30 december, 2007

Nyårslöften



År 2007 är snart slut och som vanligt funderar jag över vart all tid tog vägen. För ett litet tag sedan frågade en bekant om jag hade några nyårslöften och jag svarade nej. Men så började jag fundera - kanske skulle man kunna hitta på några roliga och bra saker att sträva efter? Just nu ser listan ut så här:

  • Jag ska inte börja fundera över födelsedagspresenter samma dag som vi ska på kalas. Min svåger fyller år på nyårsdagen och det är lika ångestfyllt varje år. Inte att hälsa på Johnny så klart, men att komma på någon bra present! Kan inte köpa tidningar, choklad och skraplotter igen. Tyvärr kommer jag nog inte att kunna hålla det här löftet - det är nyårsafton imorgon och jag har "not a clue" vad jag ska köpa. Hjälp!
  • Jag ska försöka bli bättre på att vara rädd om mina vänner och att behålla kontakten med dem. Få dem att förstå att jag tycker om dem, även om jag inte alltid säger det.
  • Jag ska ge mig tid att läsa fler böcker. Och bra böcker.
  • Jag ska bli ännu bättre på att vara snäll med mig själv och uppskatta den Ann-Cathrin som finns i mitt liv.
  • Jag vill kunna ge mina närmaste släktingar mer av min tid, men vet ärligt inte om jag klarar det. Livet är tajt ibland.

Vad har du för nyårslöfte?

Inga kommentarer: