10 december, 2007

Vart tog julstämningen vägen?

Men hallå! Va´ ha snön och julstämninga fûre nasch?

För er som inte talar min dialekt (gör jag inte heller så mycket, bara när jag ska skämta lite) kan jag berätta att jag undrar var det härliga snötäcket som nyligen låg över vårt ljuva Höga Kusten försvunnit.

Nu är det bara regn, grått och trist! Vill inte ha det så här! Tomten, jag vill ha en riktigt jul! Och det innebär en VIT jul. Alltså vit som i snö, ett glas vin tar jag gärna.

Annars går livet sin gilla gång. Tredje veckan på Allehanda Media nu och jag börjar förstå hur det funkar på redaktionen. Hur stämningen är, vilka som konkurrerar, vilka som är tongivande etc. De flesta är coola och trevliga, men en del håller sig på sin kant känns det som. Fast det gör jag med, håller medvetet en låg profil eftersom jag bara ska vicka några veckor.

Det är fortfarande tufft för Gustaf att inte ha tillgång till mamma när han önskar. Han ska nu börja åka till Järnsta på morgonen för att därifrån åka till skolan med taxi. Om han känner sig tryggare med det förfarandet får han gärna göra det.

Och jag tackar återigen gud för vårt föräldrakooperativ! Jag vet inte vad jag hade gjort utan alla goda kontakter och hjälp vi fått genom åren av Järnstagården, både från de engagerade föräldrarna och personalen. Järnsta är helt enkelt bäst!

Inga kommentarer: