28 oktober, 2007

Låååång söndag

Är det bara jag som tycker att den extra timme vi begåvas med så här års i samband med omställningen till vintertid gör att söndagen känns osedvanligt lång? För mig har den här dagen varit som en ocean av tid. Men å andra sidan har jag fått mer gjort än på länge...

Få se, vad har jag åstadkommit? Jo, så här ligger det till asså. Eftersom min alltid morgontidiga hjärna vägrade fatta att den kunde sova en timme längre än vanligt vaknade jag klockan 05.00. Sharp!

Gick då ned och började jobba. Jo, jag jobbar faktiskt på helgerna också. Den här gången blev det översättning av svenska texter om Högakustenleden till engelska. The High Coast Trail. Bara en sån sak.

Sen har jag bakat två sorters matbröd, en mjuk pepparkaka och havrekakor. Efter frukost blev det lite mer översättningsarbete samt fastställande av veckans mat. Sedan två månader tillhör jag den präktiga sorten som gör matlistor och handlar en gång i veckan. Tråkigt? Icke! Vi äter bättre och mer varierat än någonsin och sparar samtidigt tusenlappar!

Därefter har jag dammtorkat nedervåningen, lagat en lasagne till torsdagsmiddagen och gått en promenad. Samt spelat spel med barnen.

Pust! Det blev mycket det. Nu känner jag mig egentligen redo för sängen, men eftersom klockan bara är 20.20 så säger hjärnan till på skarpen att "en liten stund till får du allt vara uppe, annars vaknar du 04.00 imorgon!".

Så nu väntar jag på att en timme ska gå och den nya svenska serien om Marika ska dra igång på TV2. Hoppas bara att ögonlocken inte trillar ned, jag tycker programmet verkar lovande. Och jag ser så lite på TV att jag gärna unnar mig en stund i soffan.

Ciao! Berättar imorgon hur det gick.

Inga kommentarer: