22 oktober, 2007

Välkommen till en ny vecka!

Måndagmorgon och en ny vecka har börjat! Som ett oskrivet blad ligger den där och bara väntar på att fyllas. Mina närmaste dagar är dock tämligen fullskrivna redan. Det snurrar på som sjutton på jobbfronten och kvällarna är näst intill hysteriskt upptagna av olika möten och skjutsningar av barn.

Men det är väl så det ska vara. Man ska liksom veta att man lever! Och leva, det försöker jag göra fullt ut! För jag gillar mitt liv! Skulle inte vilja göra många ändringar. Det skulle i så fall vara att fixa till ett bättre arbetsrum, lite mer i skymundan där jag verkligen känner att "nu går jag till jobbet". Det är svårt att koncentrera sig när två killar spelar fotboll i hallen utanför. Duns, duns, spark, spark... skriiiik!

Samtidigt gillar jag att att arbeta hemifrån, jag finns till hands på ett helt annat sätt än många andra föräldrar för mina grabbar. Är också medveten om att jag aldrig skulle hinna med alla mina åtaganden om jag hade "normal" 8-5 kontorstid. Nu kan jag jobba när jag vill, hur länge jag vill och med vad jag vill.

Det är skönt att vara egen boss!

Inga kommentarer: