28 oktober, 2008

Oväntad utflykt

I morse skulle jag skjutsa maken och mina två söner till bussen. Stefan ska på jobb i Stockholm och grabbarna till sina älskade kusiner i Hamrångefjärden (ligger cirka fem mil norr om Gävle).

Eftersom bussen gick redan klockan 06.00 blev det ett tidigt uppvaknande. Som tur var kände min hjärna fortfarande av sommartiden, så det gick relativt lätt att lämna den härliga sängvärmen. Jag vinkade av min älsklingar och åkte med en liten klump i halsen hemåt. Visst är det skönt med ensamtid, men ända från tisdag till söndag?

Nåväl, hade jag inte vaknat till ordentligt så gjorde jag det när jag kom hem. Inne i förstugan stod nämligen Stefans fullpackade ryggsäck kvar! Jag ringde genast upp och frågade om han inte skulle ha den. Svaret blev naturligtvis - ja! I ryggsäcken fanns alla hans kläder och han som skulle på konferens! ! "Nu ligger jag illa till", stönade min bättre hälft.

Så vad gör jag? Säger naturligtvis att jag åker ned till Sundsvalls tågstation med ryggan. En och en halv timme senare är problemet ur världen och allt är frid och fröjd igen. Stefan var dock väldigt tacksam, så tacksam att han yttrade nåt jag aldrig hört honom säga förut: "Du kan väl åka in på Ikea-området och köpa nåt".
!!!
Yttrat av min miljöpartisktiske non-kommersielle make...

Jag hoppade dock över det generösa förslaget och åkte hem. Var hemma lagom till ica öppnade på Nordingråvallen kl 9.

Snacka om snabba ryck! Fast nu är jag urtrött. Borde jobba lite, men tror inte jag orkar.

Tjingeling!

Inga kommentarer: