10 oktober, 2008

Tillbaka till brottsplatsen

Det har varit några dagar av dålig uppdatering från min sida. Sanningen att säga har jag inte haft många sekunder över och de få stunder som inte fyllts av jobb och andra måsten har jag inte orkat tillbringa vid datorn.

Imorgon blir det en heldag borta från skrivbordet. Min löpartokige make och en god vän till honom ska springa ett marathonlopp i Umeå och jag tyckte att de båda kunde behöva en chaufför på hemvägen. Jag antar att de kan känna sig liiiiite möra efter drygt fyra mils löpning.

För mig hägrar alltså några härliga timmar i min forna studiestad. Levde och pluggade i Umeå från 1986 till 1990. Tänka sig att det är 18 år sedan examen!
Jag planerar att strosa omkring, besöka campus, åka upp till Mariehem och kika in i mitt gamla rum. Säkert tar jag en fika på NK också. Och softar rent allmänt. Barnen ska inte med så jag har några härliga timmar för mig själv.

Inga kommentarer: