27 mars, 2009

Det händer i Kramfors

Jag vet inte hur det är med er, men jag tycker det verkar som om Kramfors stadskärna just nu genomgår en metamorfos. I mina ögon andas staden framtidstro och utveckling. Och det känns så himla roligt!

I onsdags var jag till Kramfors i diverse jobbärenden. På min rundresa till olika ställen drogs jag med av byggyran och kände ren och skär glädje över allt som just nu händer. Överallt grävs, borras och förbereds det för Ådals-/Botniabanan. För mig gör det inget att man får åka en omväg, att bilen blir lite skitig av den geggiga passagen eller att det bildas bilköer och man får vänta när man ska åka ut från OK. Det är ju bara kul att det händer saker i Kramfors!

Det verkar också som att tågbygget drar med sig andra positiva händelser. Det byggs nya restauranger och fräscha butiker kommer till stan (bara att titta på skor är en trevlig sysselsättning numera i Kramfors). Häromdagen kom beskedet att man ska anlägga en bowlinghall i stan. Vinterfesten som anordnades i början av mars blev en publiksuccé och igår kunde man läsa i TÅ att Träteam kammat hem ett prestigefyllt jobb åt Ikea. Jag vet också att kommunen och dess tjänstemän samt våra folkvalda politiker gör sitt allra yttersta för att främja utvecklingen. (Nej, jag orkar just nu inte tänka negativt om lönehöjningar och sånt...)

Så det är inte bara nattsvart och finanskris! För första gången känner jag faktiskt stolthet över min hembygds kommunkärna!

Du som inte har sett hur det kommer att se ut kring resecentret när det är färdigt, rekommenderar jag att kolla in följande film. Visst ser det spännande ut?


1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Anki, för den positiva energin! Nu blev jag glad! :)