21 mars, 2009

Visst nappar det - inte

Dagen har tillbringats i familjens underbara sköte. Ganska härligt att skriva, med tanke på mitt förra inlägg. Det är dagar som den här som får mig att inse att jag trots allt är lyckligt lottad med två föräldrar som älskar mig.

Gustaf och jag hakade på pappa på pimpeltur till en tjärn i Docksta. Med på utflykten var också min bror Andreas och pappas kusin Bosse. Hål borrades, pimpelspön riggades och vi satte oss ned med ansiktena vända mot solen för att invänta de upphetsande huggen. De kom - aldrig.

Äh, nu överdriver jag. Både pappa och Andreas hävdade med bestämdhet att de vid några tillfällen hade nåt som åtminstone nafsade på kroken. Brorsan lyckades också bärga en abborre modell mindre. Sedan hade han att nåt stort på gång som tyvärr släppte alldeles vid iskanten.

Själv är jag egentligen så där måttligt intresserad av att pimpla. Men har man en fiskefantast till far (som faktiskt brukar ta sin femte semestervecka på våren för att pimpla) så är det lätt att ryckas med. Det är ju trots allt väldigt härligt att få en utedag tillsammans med familj och vänner. Oavsett om man får nån fisk eller inte.

Efter fisketuren fick mamma och hennes sambo Kalle besök. Då vankades go´fika, trevligt snack och - äntligen - fick jag mig en välbehövlig hårklippning!

Här är några fiskebilder:


Gustaf har laddat upp med en klubba, skänkt av min pappa, dvs ordföranden i Klubbätarklubben.


Här har vi storfiskarn själv!


Brorsans storfångst! Lägg märke till tändsticksasken som ska ge dig ett hum om storleken på fisken.


Andreas luktade nog som en rökt böckling, f´låt korv, när han kom hem.

1 kommentar:

Ann Järneström sa...

Åhå ni var ute och pimplade..funderade allt när jag kört förbi Orsta..och inga bilar på gårdstunet...ser framemot abborrfilè nästa lunch! :)