13 april, 2009

Vänner i vått och torrt

Det är måndagkväll och en lång påskhelg är över. Imorgon börjar allvaret för många, tillbaka till grottekvarnen liksom...

Men inte för mig! Barnen har påsklov och jag har förmånen att kunna lägga upp mina arbetsdagar som jag vill. Imorgon styr jag och yngste sonen samt några vänner till oss kosan mot Helgum där vi ska hälsa på familjen Sidbäck. Sidbäcks bodde några år i Nordingrå och Gustaf hann bli god vän med Kimmo. De gick båda på Järnstagårdens dagis och fritids. Tillsammans med Hampus bildade de en oskiljbar trojka som höll ihop i vått och torrt. Naturligtvis var det väldigt sorgligt när de flyttade och Gustaf räknar fortfarande Kimmo som en av sina bästa vänner.

Vi mammor beslutade dock att se till att våra söner behöll kontakten och försöker träffas någon gång då och då när det är lov. På tal om lov, bilden nedan är tagen vid Kimmos sista skolavslutning på Nordingråskolan år 2006.

Inga kommentarer: