08 april, 2009

Ett brev betyder så mycket...



Imorse blev jag glad. Väldigt glad.

Ibland händer det att vi glömmer att hämta in posten. Igår var en sådan dag, så när jag vid sex-tiden idag kom ned i köket låg ett rosafärgat paket till Ordpilot Höga Kusten på bordet. Sveriges godaste hälsning stod det på paketet.

Naturligtvis var det en postkaka! En påskpostkaka för att vara exakt. Den kom från en av mina uppdragsgivare. I fredagskväll ringde hon mig i lite panik och undrade vad som hänt med hennes hemsida, den var helt borta! Jag har gjort hemsidan via Joomla och kände naturligtvis ett ansvar att hjälpa henne, oavsett om det var fredagkväll eller inte.

För mig är kundvård och relationer oerhört viktiga och då ingår det en viss mängd (läs: stor) service och back up. I vanliga fall brukar det vara ganska lätt att lotsa frågeställaren rätt, men i det här fallet kunde jag inte hitta lösningen så enkelt. Envis som jag är gav jag dock inte upp utan fixade och trixade tills jag till slut hade kommit på vad som blockerade hemsidan. En enkel knapptryckning och - voilà - så var hemsidan ute i etern igen. Det hela tog några timmar av min fredagskväll, men det gjorde ingenting då det kändes som en söt belöning att kunna ringa min tacksamma uppdragsgivare med de positiva nyheterna.

En söt belöning kom alltså också på posten. Med följde ett kort med meddelandet:
"Du är en toppentjej! Tusen tack för att du tog dig tid att hjälpa mig. Glad Påsk önskar jag dig och din familj. Liisi Hägglund, Höga Kusten Senioruthyrning"

1 kommentar:

Ann Järneström sa...

Ja du är verkligen kundfokuserad och professionell utöver det vanliga Ann-Cathrin och ställer upp i ur och skur!
Det har även jag erfarit, har blivit räddad flera gånger av dig i prekära situationer.
Skickar dig en posttårta i mina tankar..och ditt inlägg visar oxå vad viktigt det är med tack.
Hur kul är det med en imagniär tårta förresten..bortsett från kalorifrånvaron, tänkte hon plötsligt klarsynt..uppryckning fordras.