20 april, 2009

Nya svåra utmaningar

Jag gillar att mitt yrke ständigt sätter mig på prov. Det är mest hemsidessnickerierna som tar mycket av min intelligens i anspråk. Jag är ju inte någon 25-årig man som suttit framför "datan" sedan koltåren och sedan utbildat sig till webdesigner.
Nej, jag är ju en medelålders tonårsmorsa som gett sig på det här på senare år. Av naturliga skäl är det massor jag inte kan. Men mina kunder vill naturligtvis ha alla möjliga och omöjliga funktioner och då är det bara att ta fan i båten och försöka lösa problemen.

Hittills har jag lyckats med allt jag tagit mig för! Säger jag stolt!

Nu har jag dock två nya delikata beställningar till två olika hemsidor på mitt bord och jag börjar ärligt talat känna mig lite trött. Skulle gärna göra nåt jobb som jag kunde utföra med förbundna ögon och sjunga trallalalaaa samtidigt (nä, inte tingeling-tingeling, den fastnar så lätt på hjärnan).

Men så är inte fallet. Håller också på att avsluta en broschyr om kisaskesaneringen på Svanö och borde börja med en folder om turismen i Kramfors. Sedan ligger ett nyhetsbrev och väntar. Plus att jag på fredag ska åka till Ljungaverk för att dokumentera Länsförsäkringars Västernorrlandsdag.

Kul att ha mycket att göra, men jag tror jag ska ta en nypa luft nu för att hitta inspiration. Solen strålar som besatt och jag är mosig i skallen.

Tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja lite sol är inte fel... men det är svårt att ta sig för att avbryta jobb och gå ut
Ingalill

www.qresurs.se