05 april, 2009

Vårtecken


Tussilago, koltrast och tofsvipa i all ära, nu är min vår igång på allvar. Fröerna till mina sommarblommor är i jorden och jag kan ivrigt kika efter de första små groddarna. Hittills har jag satt 11 sorter, trots att jag egentligen skulle försöka begränsa antalet. Men ni vet hur det är - den är ju fin, och den måste jag ha, och den har jag aldrig haft, och den här påsen går ut nästa sommar så det är lika bra att...

Blommor och trädgård är nog den enda hobby som jag har. Att sitta i växthuset om vårarna och skola ut plant samtidigt som jag lyssnar på radio, mmmm det är mumma för själen. Mellan 600 och 700 sommarplant brukar det bli.

I år tänkte jag att ni ska få hänga med på odlingsresan. Från frö till full blom!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Här över nöjer vi oss med påskgräs och smörgåskrasse... Krassen tack vare en ny variant av påskdekoration som de fixat i dagis =),MEN jag beundrar er entusiaster!

Anonym sa...

Att du är en sån odlare visste jag inte. Själv har jag blivit slöare med tiden och köper ofta färdig plant till alla min urnor och lådor...

Ingalill (www.qresurs.se)

Ann Järneström sa...

Nu blev jag oxå sugen att så!
Men började odlandet med att låta Lena Arwidsson beskära mina träd så till hösten kommer marmeladen att puttra i Tollsätter..och visst vore det pittoreskt med tre bruna hönor som värpte bruna ägg att göra förmiddagsmuffins på!!
De där färgglada fröpåsarna satte igång mig :)