09 april, 2009

Växtkraft och Glad Påsk!

Jag lovade er igår ett bevis på växtkraft. Så här ser det ut i tageteslådan nu. Om man hade suttit och tittat på odlingen hela tiden, borde man ha kunnat se dem krypa upp en efter en, millimeter för millimeter. Troligtvis kommer det att komma fram ännu fler plantor än de som hittills sett dagens ljus.



Även i en del av de andra odlingslådorna finns det nu små "groddar". Lejongap, Atlasblomma, Malva, Dahlia, Pysslingkrage och California Poppies. De sistnämnda ska jag berätta mer om en annan gång.

En annan växt som gläder mig just nu är en Amaryllis. Jag har tre lökar som alla säkert är 10 år gamla. De brukar troget blomma en gång om året. Den ena har precis blommat med tre vackra klockor. Den ni ser nedan pryder i denna stund sin plats på fönsterbrädan med fyra stora klockor och ytterligare en knopp som bara väntar på att få krypa upp och brista ut i rosenrött gapskratt.



Till sist vill jag önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!

Inga kommentarer: