13 november, 2008

Det sista halmstrået?



Har ni sett? Man upphör aldrig att förvånas...

Fast med tanke på dagens stora nyhet om bukfetma och högre dödlighet så vet jag inte. För mig som är av den äppleformade typen är det kanske läge att övergå till Diet Water. Speciellt med tanke på att jag för ett år sedan vägde 10 kilo mindre än idag. Visserligen hade jag medvetet tappat i vikt, men jag kan ärligt säga att jag nog aldrig mått så bra rent kroppsligt som då. Därför kan jag nu förbanna mig själv för att jag låtit småätandet ta överhanden igen. Sockerberoende är en sjukdom, det är jag övertygad om. Det har jag lidit av ända sedan jag som barn länsade frysen på mammas kakor. Det bästa för mig är att avstå helt, att ta en godisbit eller en kaka bara kittlar läckergommen.

Som tur är har jag inte förfallit helt. Motionerandet finns kvar och jag har idag faktiskt sprungit 12 kilometer; sju på morgonen och fem på kvällen med min yngste son.

Inga kommentarer: