19 november, 2008

Alltför mycket stabilitet förhindrar framsteg

I mitt företag Ordpilot har jag samarbete med tre projekt som alla fokuserar på att utveckla Kramfors och Höga Kusten. Det är intressant, spännande och givande att få vara en del i maskineriet. Personligen har jag engagerat mig i Nordingrå Intresseförening, NordingråFöretagarna och är med i hemsidesgruppen kring http://www.nordingra.nu/.

Utveckling är fantastiskt kul! Och jobbigt på samma gång! Jag läste nånstans att "alltför mycket stabilitet förhindrar framsteg" och det stämmer nog. Utveckling handlar om att våga släppa taget och satsa nytt. Fast för att kunna göra det måste man ha mod, kunskap, back up och en rejäl dos jäklar anamma. Dessutom måste man naturligtvis VILJA förändras.

Jag vet inte om invånarna i Kramfors är vidsynta och engagerade nog att vilja förändra sin situation. Men vid Gud, jag hoppas... Jag ser med spänning fram emot fortsättningen i projekten Nästa Kramfors, Leader Höga Kusten och Destination Höga Kusten. Jag är med på tåget!

1 kommentar:

Anonym sa...

Godmorgon. Jag gick in på Nordingrås hemsida och jag ville bara säga att du är en väldigt duktig fotograf. Du komponerar bilderna väldigt bra. Hälsn. Vivi