28 november, 2008

Up and doing



Jodå, jag är hemma från Tallin. Och nej då, jag är inte sjuk. Efter att ha fått flera frågor och påstötningar om inlägg i bloggen så tar jag mig i kragen och uppdaterar. Det har bara varit fullt upp att arbeta ikapp en del saker först.

Tallin var en helt underbar stad att besöka! Jag rekommenderar staden varmt och kommer definitivt att återvända. Tyvärr blev vår korta vistelse ännu kortare då den decimerades av den snöstorm som rådde över Stockholm-Tallins breddgrader i måndags. Istället för att komma fram 09.40 blev klockan 01.30 dagen därpå innan vi landade på estnisk mark. 15 timmar väntade vi alltså på Arlanda!

Det hade kunnat vara tungt, men blev faktiskt en uthärdlig stund. Vi var ju 14 kvinnor från Kramfors som inte kände varandra. Nu fick vi goda chanser att nätverka och knyta kontakter. Intet ont som inte har något gott med sig...



I Tallin njöt vi sedan av de pittoreska miljöerna och fick insikt i hur företagsklimatet är där. Vid en middag på en mysig restaurang träffade vi representanter från stadens näringsliv. Enterprise Estonia, en statlig myndighet motsvarande Nutek, samt företagsorganisationen BPW Estonia fanns också på kontaktlistan.

Trots att resan blev en dag kortare än beräknat blev den lyckad. Troligen gav den några av mina medresenärer inspiration att gå vidare i sina företag. Ja, mig med, men jag är redan superinspirerad inför mitt arbete. Har ni väl märkt...

Inga kommentarer: