11 december, 2008

Att våga sin dröm

Att forma sitt eget liv. Ta kommandot över tillvaron. Realisera sin dröm.

Helt enkelt - se till att man mår bra!

I min bekantskapskrets finns två systrar. De är ungefär lika gamla som jag, har barn i samma åldrar som mina och bor i grannbyn. Dessa systrar är fantastiska på det sättet att de alltid är sig själva. De har ett smittande glatt sätt och man inte undgå att själv bli skrattig i deras närvaro.

Vad beror detta på? Ja, jag vet egentligen inte, men jag tror en bidragande orsak är att de vågat göra det jag skrev inledningsvis. De lever helt enkelt sina liv på det sätt de själva önskar. Modet de visade när de kastade tidigare yrkesroller och karriärer åt sidan för att ta över sin fars jordbruk är imponerande. Jag vet att de under flera år förberedde sig för att bli "bondmoror", gick kurser och gjorde annat för att sätta sig in i vad som krävs för att driva ett lantbruk.

Den senaste tiden har mina bekanta fått mycket uppmärksamhet i media. Dels har man kunnat läsa om dem i tidskriften Amelia, dels har de varit gäster i Mittnytts Eftersnack. Nu finns de även med som kandidater i Mittnytts stora omröstning om "Årets Mittnyttsbo 2008".

Direktlänk till omröstningen finns HÄR!

Jag uppmanar er alla att rösta på Marie och Veronica. Dels för att de är så himla trevliga, dels för att de är ett föredöme för alla som drömmer om att göra något mer av sitt liv. Det handlar "bara" om att våga tro på sig själv och sin egen inneboende kapacitet!

Vem som vinner avslöjas den 17:e december i Mittnytts Eftersnack, SVT2 kl. 22.30.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sååå uppiggande med systrarna i Lidböle!
Håller med dig Ann-Cathrin de är verkligen glädjespridare och inspireratörer.Att de driver jordbruket förverkligar sina drömmar det är alltid härligt att få höra talas om.
Och kul för Amelias läsare att få ta del av några av Kramfors kommuns företagsamma företagare.
Tycker Ann Järneström