20 december, 2008

Vardags- och helgdagsstress

Hej på er alla!

Hur har ni det där ute i julstressen? Klarar ni av alla måsten och borden?

Själv känner jag mig jagad till tusen. Både jobbet och den privata situationen har lite för mycket innehåll just nu. Det känns som om jag håller på att gå i bitar för att hinna med allt. När jag skriver det här (08.18) har jag faktiskt redan jobbat i två timmar. Och det är lördag!

Nu ska jag ta en snabbdusch och sedan ta itu med de privata måstena. Det är ju hemskt egentligen - mina syskon och deras familjer ska komma på besök och det är ju egentligen BARA ROLIGT!

Men ni vet, jag måste dammsuga och torka golvet, baka två goda kakor, slå in deras julklappar (eftersom vi inte kommer att fira jul ihop i år) och lite annat smått och gott. Borde nog byta vatten i akvariet också.

Imorgon ska vi ta fram julgranen och jag vill åka till pappa och farmor för att önska god jul. Samt att jag har bjudit hem oss till våra grannar på julfika. Och så ska vi packa för att åka till Stefans släktingar på måndag. Då behöver man väl tvätta också?

Suck! Vem har sagt att julen ska vara fridfull?

Jag tror jag ska lyda min goda vän Ann Järneströms råd (http://www.annjarnestrom.blogspot.com/). Hon skriver om ett så bra talesätt hon hittat i en bok av Lennart Hellsing. Det lyder:

"Har din matta ett hål, sätt dig på det."

Japp, så gör jag! Nu blir den en skön, varm dusch. Sen får vi se vad jag hinner med. Det är ju i alla fall mörkt när våra gäster kommer i eftermiddag, behövs nog ingen golvfejning!

Inga kommentarer: