16 december, 2008

Avundsvärd talang

Det finns saker som jag önskar att jag vore duktig på. En av dem är att teckna. Tänk en sådan gåva det vore att kunna uttrycka sig i bild, att skapa djup och känsla.

Häromveckan fick jag ett mejl innehållande bilder signerade en verklig mästare på tredimensionalism. Julian Beever skapar med sina kritamålningar en illusion av att allt är verkligt, förutsatt att man tittar från rätt vinkel. Egentligen ligger målningarna där platt på marken.

Jag tycker det är helt fantastiskt! Vad tycker ni?


Svårt att förstå att den lilla killen står på marken.


Nu kommer jag och tar dig!


Tänk att kunna glädja människor med sin konst!


Folk undviker faktiskt "hålet"!


Allt är fejk, till och med vattnet.


Duktig att klättra?

Självporträtt av Julian Beever.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fascinerande bilder...
Superhäftiga
Ingalill

Anonym sa...

Oj vilka coola bilder! tänk om man ändå var så duktig.