03 december, 2008

Vad vore man utan kollegor?

Nätverk är ett näst intill uttjatat begrepp. Det ska byggas nätverk här och stärkas nätverk där. Uttrycket kan ibland stå mig upp i halsen.

Men sanningen är den att man skulle stå sig alldeles slätt utan sina nätverk. Både de professionella och de sociala är oerhört viktiga.

För tillfället håller jag att snickra ihop en hemsida. Inspirationen tröt och jag önskade för tusende gången att jag kunde teckna. Jag hade en illustration i huvudet, men kunde inte realisera den.

Vad gör jag då? Ringer till min kollega Sven så klart! På nolltid löste han problemet åt mig och jag kommer att kunna visa upp en läcker sajt. På min fråga vilket arvode han ville ha för jobbet, kontrade han med samma summa som jag begärt då jag förra veckan hjälpte honom i en knivig situation.

Tjänster och gentjänster är inte att förakta! Kan man dessutom räkna sin affärskollega som vän är det ännu bättre. Det gör jag i Svens fall. Tack, du!

Inga kommentarer: