16 december, 2008

Vem sa att killar har dålig koordination?

När jag pluggade på universitet var jag en regelbunden gäst på gymnastikpassen hos IKSU (tror det betyder IdrottsKlubben Studenterna Umeå). Oftast cyklade jag till stora sporthallen, men ibland hände det att jag och de övriga tjejerna i korridoren brände fett på hemmaplan, dvs i Mariehemsskolans gympasal.

Vid ett tillfälle hängde killarna på. Och jäklar, så svårt det var att hålla sig för skratt! Tror knappast att jag lyckades med det. Grabbarna bekräftade verkligen myten om den stele, non-koordinatiske mannen. Stefan var en av dem och jag kan säga att det var INTE då jag blev kär i honom! Fast kul hade vi! Både under passet och efter.

Här har jag dock hittat en video som gör att mina fördomar om orörliga män kommer på skam. Å det allra gruvligaste. Undrar hur länge de har måst öva för att få till det här (kolla på hela videon):

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den där videon är så dålig :p hah.

Ann-Cathrin sa...

Äh, det säger du bara... I hemlighet är du imponerad! Föresten, du vet väl vad som händer med näsvisa systerdöttrar i juletid? En klapp mindre direkt! Fast det har du ju redan fixat. Läste på din blogg att du köpt böcker i Stockholm. En av dem ligger i ett paket hemma hos oss...

Moster

Ann Järneström sa...

Energigivande med musikdans på morgonen.
Kände igen mitt eget rörelsemönster, stel & dansant om än ej lika koordinerad som dessa män.
Tycker stilen är svenskgympapassig.:)
Och youtube adressen?

Anonym sa...

Ja jag är nog imponerad av dom, men i smyg^^ Ja mamma gjorde bort sej så jag förstod att ngn hade köpt den.