04 januari, 2008

Fredag hela veckan!

Så var det dags igen. Att önska trevlig helg, alltså. Helgerna kommer med sådan tät frekvens att jag blir alldeles yr. Och dagvill.

Att det redan nu är fredag känns alldeles galet. Dessutom är det min absolut sista dag på redaktionen i Härnösand. Från och med måndag är jag helt och hållet min egen igen och kan styra tid och jobb efter eget huvud. Jag trivs med att jobba på tidning, men känner ännu större tillfredsställelse med att vara frilansare med egen firma. Att våga ta steget och starta Ordpilot Höga Kusten var det bästa beslut jag tagit i mitt liv. Näst efter att skaffa barn då förstås...

Det enda jag kan sakna ibland med att vara egenföretagare är arbetskompisar. Som tur var har jag mitt lilla nätverk runt om i Höga kusten med omnejd som kan stilla mitt "pratbehov".

Jag har ju medvetet tackat nej till fortsatt vik på Tidningen Ångermanland, vilket ibland får mig att tvivla på om jag är riktigt klok. Andra skulle säkert kunna offra sin högra hand för att få in en fot (hihi, vad vitsig jag är), men jag, jag väljer att köra på i egen regi.

Sanningen är den att jag arbetat åt TÅ så pass länge nu att jag inser att det inte spelar någon roll hur duktig och kreativ jag än är, när vikariatet är slut är också AC slut. Ingen inrättar en tjänst enkom åt mig. Och ärligt, jag vet inte heller om jag skulle vilja ha en fast reportertjänst. Som sagt, jag stortrivs med mitt företag och den breda mix jag får jobba med. Därför tänker jag långsiktigt och kör vidare med Ordpilot. Gud, så härligt att kunna styra sitt eget liv!

Ha en trevlig helg på er allihop!

Inga kommentarer: