31 januari, 2008

Längtisar 2



För ett tag sedan berättade jag att Stefan inom kort kommer att bege sig ut på äventyr och att han nu spenderar mycket av sin lediga tid med att planera och studera. Samt längta!

I början av mars sätter sig Stefan och min svärfar Sven på ett plan till Kalifornien. Där ska de vara tre veckor och hälsa på Svens kusiner och andra släktingar som utvandrade från Finland under 40- och 50-talen. Orsaken till den storslagna resan är att Stefan fyller 50 år i mars och att svärfar blir 80 lite senare i år.

Det är en svårslagen längtis - faktum är att jag än så länge inte hittat något att tråna över. Kanske sanningen är den att jag trivs alldeles förträffligt mitt i livet som det är? Och jag gläds verkligen över min makes kommande upplevelse tillsammans med sin far. Det är dem väl unt!

Inga kommentarer: