14 januari, 2008

Julgransplundring





Nu är glada julen slut, slut, slut...

Julgransplundringen är över och allt som påminner om den härliga gångna tiden är Antons fina ljuslykta, några kvarglömda pomler och en ensam pepparkaka från gårdagens fika. Köksgardinerna är fortfarande juligt röda, men ska snart ersättas av nysydda blåa dito. För en gångs skull ska jag inte ha rutigt mönster i köket, utan lite mer modernare stuk. Jag och min mor var nämligen till Bjästa i helgen och hittade nedanstående tyg på en alldeles nyöppnad tygaffär. Sjukt billigt var det också! 25 kronor metern! Så för splitter nya köksgardiner har jag betalat 87,50! Fast de ska ju sys också...

Det får dock bli i kväll. Nu ska jag åter ta tag i motionerandet, som legat nere alldeles över julen, och bege mig ut på en joggingtur. Därefter blir det till att jobba - har en artikel att skriva, en inbjudan att layouta och en hemsida att producera. Så det rör på sig även på jobbfronten. Najs!

Inga kommentarer: