08 januari, 2008

Retro flashback



Något jag gjorde ganska frekvent i min ungdom var att spela in mina favoritlåtar på inspelningsbara kassettband. Ofta lyssnade jag på dem själv i min lilla bandspelare inköpt för egenhändigt ihopsparade pengar. Men lika ofta skickade jag dem till brevkompisar från Irland, Australien och England. Åsså fick jag ju band från dem så klart. Härliga tider var det att sprätta upp ett kuvert och rusa till rummet och sätta på den senaste låten med Bucks Fizz som inte hunnit bli en hit i Sverige än. Man var liksom först!

Häromdagen stöp jag över hemsidan www.makeamixa.com som verkar ha fattat galoppen! Företaget bakom sajten har som affärsidé (förhoppningsvis inte den bärande idén) att sälja USB-minnen som är designade som ett kassettband.

See for yourself! Jag funderar starkt på att köpa ett!

Inga kommentarer: