06 januari, 2008

Väck med onödigt pappersförbrukande

För ett tag sedan fick jag nedanstående mejl. Först reagerade jag inte nämnvärt över det eftersom jag redan avbeställt telefonkatalogen. Men nu fick jag för mig att jag skulle föra budskapet vidare. Så här lyder uppmaningen:

TELEFONKATALOGEN SAMLAR DAMM!
I år delas 5,5 miljoner telefonkataloger ut. Rätt onödigt, va? Varje modern människa checkar telnummer via hitta.se eller eniro.se. Telefonkatalogen belastar miljön på ett onödigt sätt vad gäller transporter och papper. (0,7% av Sveriges förbrukning) Jag rekommenderar att du avbeställer dina kataloger. Ta 1 minut av din tid och du gör en insats för miljön! 2007 var det enbart 3500 personer som avbeställde telefonkatalogerna . Låt det bli 1 miljon nästa år!

Länk: http://www.enirosverige.se/se/Sverige/Kontakt/Katalogavbestallning/

Inga kommentarer: