06 januari, 2009

En läsares önskemål

Ikväll fick jag med anledning av mitt tidigare inlägg ett mejl från en läsare, eller jag vill hellre kalla det en god vän. Hon skriver:

Hej du.

Beträffande din blogg i dag, så får jag kalla kårar.
Line Dance, må va’ kul och chict, men snälla du NEJ!!!!!

Du som är så skarpynt, djupsinnig och inte så lite fräck - ironisk, (fast du inte vill kännas vid den egenskapen)
Jag vet att du har en mer skärpa i din människosyn än de flesta, fast du helst vill vara godhjärtad och förstående.
Anyway, det här är inte din blogg och jag tror du förstår vad jag menar fast du inte vill.

Kan inte du blogga lite om relationer mellan människor.
Jag menar olika vänskapsförhållanden, äktenskap, barn, bekanta.
Hur beter vi oss och vad är egentligen vi som personer, hur mycket är uppfostran och vem är sann?????
Som Magnus Uggla sjunger: Vem kan man lita på.........
Vad är äkta känslor i olika relationer?, Vad är borden? Och när är man ärlig? När man säger sanningen till varje pris?, eller när man låter takt och ton inför individen råda?
Även om det inte är vad man tycker.
Hur funkar det egentligen.???
Gillar det här, och har ett rätt klart tycke själv, men skulle gärna läsa och fundera igenom dina tankar.


Till min vän och alla er andra - jag lovar att jag inte ska börja blogga om line dance. Kommer inte på fråga. Det infallet var mest ett uttryck av den ovan beskrivna ironin. Men kanske ska jag skriva lite om mänskliga relationer, det är en bra idé. Kanske ska jag tordas beröra min irriation över att så många människor är så ombytliga. Ena sekunden är de väldigt trevliga, nästa är det som om man inte existerar. Jag skulle också kunna skriva om hur det är att bo i glesbygd, fördelar och nackdelar.

Men det får bli en annan gång. Just nu är det sängen som väntar. Men tills vi hörs igen - vad vill DU att jag ska skriva om? Vad är intressant att läsa och varför besöker du min blogg?

Inga kommentarer: