19 januari, 2009

Åter måndag

Helgen är till ända. Med blixtens hastighet tog den sig fram och nu väntar vardagen. Inte för att det gör mig något, mina arbetsdagar är behagliga om än något stressiga ibland.

Den här helgen har som så många andra vid den här tiden av året tillbringats i skidans tecken. I lördags deltog Anton i sprinttävlingen vid Norrskogs Cup. Sprint är en trevlig tävlingsform, först deltar alla i en prolog därefter följer olika finaler. Anton lyckades vinna C-finalen, men sedan stöp han (bokstavligen, lyckades också fälla två andra). Han kanske inte hade haft chans att vinna B-finalen, men han låg tvåa när han ramlade. Min snälle son var inte så mycket arg på sig själv som trasslade till det, han var mer orolig över att han förstört för de två andra som han drog med sig. Gulligt, va´?

På söndagsförmiddagen fick vi oväntat, men mycket trevligt, besök av min mamma. Helt plötsligt öppnades ytterdörren och hon stod i förstugan. Klockan var då halv elva och jag tofflade fortfarande omkring i pyjamasen.

Efter gott fika och mysigt snack med mamma var det dags för en skidtur. Det är otroligt så många muskler man använder när man åker skidor. Hela kroppen får sig en rejäl genomkörare och de 8 km ger sig idag uttryck i ömmande insidor av låren hos mig. Men jag tycker det är härligt att ha träningsvärk - då vet man att man gjort nåt bra!

På tal om skidor och mitt tidigare inlägg om skiddräkt. Här nedan kan ni se dagens outfit i spåren.

Inga kommentarer: