05 januari, 2009

Vet inte vad jag vill

Varför har jag en blogg egentligen? Det undrar jag mycket över nu.

Jag har kikat runt lite på olika bloggar som kvinnor driver och slås av hur många välskrivna och vackra webbdagböcker som finns. Mode, matlagning och heminredning tycks vara det absolut största intresset bland kvinnor i min ålder.

Min egen blogg spretar både hit och dit. Jag har inget syfte eller något budskap jag vill sprida, utan en snabb kik på mina inlägg under dessa två år ger sken av en brokig person. Varför lägger jag då ut tankar och funderingar på nätet? Jag vet faktiskt inte. Fast jo, innerst inne är jag nog en individ som gillar att synas. Kanske inte att synas så mycket personligen, som att folk ska tycka att jag är duktig och gör bra prestationer. Jag börjar dock känna mig lite trött och skulle vilja utvecklas, gå ett steg till.

Kanske måste jag skaffa mig en hobby? Börja dansa line dancing och skriva om varje "stomp" i bloggen samt fota vackra cowboyboots? Hmmmm, jag vet inte... Fram till dess att jag blir stor och vet vad jag vill med mitt liv, får ni nog lov att hålla till godo med mina spretiga funderingar. Kanske kan de roa och väcka tankar hos några av er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din blogg är ett måste! Jag tycker det är så kul att följa dig via
bloggen, kollar nästan varje dag. Det du skriver om är så träffsäkert och
bra! Jag hoppas verkligen att du inte gör något uppehåll/slutar även om
jag skulle förstå det beslutet, det måste vara svårt att hitta på olika
teman hela tiden.