08 januari, 2009

Uppror mot en bättre värld?

Tror ni att bilar kan göra myteri? Bestämma sig för att börja kämpa för ett bättre liv? Uträtta något bättre, något högre?

Oavsett vad ni än tror om den saken är jag övertygad. Jag tror med bestämdhet att svaret på frågan är JA! I alla fall tolkar jag de granbäckska fordonens uppförande just nu så.

Jag tror att våra bilar har fattat det här med miljövänligt tänkande och nu vill anamma den idén. Båda två har nämligen beslutat sig för att omvandla sig till elbilar!

Vår förstabil, en tre år gammal Opel Astra, har fått rejäl fnatt. På pin kiv sätter den igång radion själv, hela tiden, så att batteriet drar ur. Just nu njuter den av att laddas upp.
"Härligt med en elsladd i schassit", tänker den, "så här skulle man ha det jämt! Inga avgasångor under skalet mer."

Bil nr 2, vår gamla trotjänare Audin (årsmodell -90) beslutade sig idag för att inte vara sämre än brorsan. Han hade redan visat sin trotsiga sida genom rosta sönder bromsrören så att han inte gick igenom besiktningen. Idag vid ombesiktningen hade den spjuvern hittat på ett nytt spratt genom att låta bensinröret läcka. Den skadan fanns inte för en vecka sedan när mekanikern låg under.
"Om brorsan ska bli en elbil, vill jag också det", gnäller Audin, "bort med all den här äckliga bensinen!".

Suck! Vad ska man göra? Köpa ett nytt batteri och låta Lundgrens i Barsta fixa bensinröret. Men jag tror faktiskt att nästa bil blir en elbil! Eller en elmoppe till sonen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hah mysko med bilarna, kanske har dom ett liv med? . Och påtal om moppar, shit så jag längtas tills jag ska skaffa moppe i år! :D