21 januari, 2009

Jag - en periodare

Det är bara att ta skeden i vacker hand och erkänna. Jag är en periodare. På många olika områden. Det handlar om...

regelbunden motion
nyttiga ätvanor
bra sovtider
lagom långa arbetsdagar
ta hand som sitt inre
inte stressa
läsa god litteratur
tänka positivt
äta lagom mycket godis och sötsaker

Just nu ligger jag risigt till på alla plan. Det finns nästan inget av det ovan nämnda som jag sköter. Jo, kanske att tänka positivt. För jag är jätteglad. Och samtidigt hur utpumpad som helst. Uppdragen i firman strömmar in så till den milda grad att jag faktiskt önskat att jag kunde klona mig själv.

Det är otroligt häftigt att kunna leva sin dröm på det sätt jag gör. Tänk att jag lever på det jag tycker mest om att göra. Tyvärr är arbetsbördan lite väl stor nu och jag känner hur batteriet börjar ta slut.

Härligt blir det då att åka på spa med mamma samt min bror och syster på fredag-lördag. Färden går då till Södra Berget i Sundsvall. När mamma fyllde 60 år gav vi syskon henne en spa-upplevelse i födelsedagspresent. Gåvan var dock villkorad med att vi skulle följa med. Nu är det snart dags! Då ska jag försöka ignorera den lille djävulen som sitter på axeln och påpekar att "du missar en viktig arbetsdag". Jag ska ha en härlig tid med mina nära och kära!

Inga kommentarer: