24 februari, 2009

Höga berg och djupa dalar

En dag som denna är det nästan att man blir lite rojalist. En sådan äkta glädje och lycka som kronprinsessan utstrålar. Tänk att den stora dagen äntligen är inne för henne att visa hela världen hur mycket hon älskar mannen av folket. Det måste kännas skönt för dem båda att från och med nu vara öppna och slippa gå verbala och reella kringelkrokar för att undvika det som varit uppenbart i sju år. Viktoria hjärta Daniel elikame sant!

Min egen dag har inte varit lika lustfylld. Jag fick nämligen ett samtal som fick ångesten att krypa ur porerna. Jag hade missuppfattat ett uppdrag och fick nu frågan hur jag tänkt. Att trösta sig med att förutsättningarna och instruktionerna varit luddiga går inte, det är min skyldighet att ta reda på alla fakta. Nu vet jag att en del av er blir nyfikna på vad det hela handlar om, men jag väljer att stanna här. Så mycket kan jag avslöja är att det inte handlar om att jag gjort ett dåligt jobb.

Som högpresterande affärskvinna, som till råga på allt har svårt att inte alltid vara perfekt, ville jag efter telefonsamtalet mest ta till tårarna. Så långt gick det inte, men jag gjorde vad jag alltid gör i pressade situationer – ringde min stöttepelare och man. Stefan kan alltid lugna ned mina känslor och få mig att tänka klart. Ett av råden var att försöka koppla bort alla negativa tankar genom motion. Jag tog en skidtur i milspåret, vilket var manna från himlen. I spåret med strålande sol och klarblå himmel kan man inte ha ångest. Efter att ha duschat kändes allt bättre och snart väntar en hembakt semla.

Så livet går vidare, trots att fru Granbäck inte alltid är perfekt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gör inget att du inte är perfekt för då passar du in med oss alla andra. Och förresten vem sätter mallen för hur en perfekt person ska vara? Det är nog vi själva som tror att misstag aldrig får förekomma. Så fortsätt du att vara fru Granbäck som faktiskt kan göra misstag och som faktiskt erkänner det. Det är sådana människor som lär sig något.
Ha en fortsatt perfekt dag. Vivi