14 februari, 2009

Omväxling förnöjer


Kram på er alla, så här på Alla Hjärtans Dag! Även om dagen i mångt och mycket är ett köpmannatrick som ska locka oss till onödig konsumtion kan jag inte låta bli att tycka om den. Jag brukar baka en tårta i form av ett hjärta och så myser vi ihop, min lilla familj och jag. Det blir nog så även idag. Och efter förra veckans tråkiga melodifestivalsdeltävling behövs något som piggar upp programmet, känns det som. Då ska jag också göra ett undantag från min sockerfria månad, en tunn liten strimma chokladkaka ska få smaklökarna att njutningsfullt virvla runt i yster dans.

Ännu en "blåvecka" är över. När jag tittar tillbaka på den inser jag att mitt liv är mycket omväxlande. Det här har jag roat mig med...
  • gjort färdigt en hemsida åt Höga Kusten Senioruthyrning

  • dokumenterat en workshop om jämställdhet vid utveckling av stadsmiljöer

  • ätit supergott och njutit av samvaron med två företagskollegor vid en lunch

  • oroat mig över vårt trasslande avlopp

  • haft en räddande rörmokare här

  • varit på möte med NordingråFöretagarna

  • påbörjat ett jobb åt Mjälloms Kompaniet; en hemsida samt broschyr ska det bli

  • åkt runt i Kramfors och fotograferat hyreslokaler åt Kiab; en hemsida ska det bli

  • uppdaterat näringslivskontorets hemsida

  • fotograferat en opelminded Ann

  • joggat i kyla och nästan förfrusit benen

  • åkt 8 km längdskidor på Vågsfjärden

  • äntligen fått en elektriker på kroken som ska installera el i vår snart inredda kallvind

  • skjutsat barn till olika aktiviteter

  • skrattat, kramat, myst och haft det bra i familjen

  • njutit av ett underbart solsken och för tusende gången konstaterat att Höga Kusten är förbaskat vackert

Det sistnämnda ska jag fortsätta med idag. Efter det att jag och yngste sonen bakat chokladkaka förstås. Åsså kom min man just in och tyckte att vi ska skotta upp en driva och sätta oss och grilla korv i det härliga vädret. Det gör jag gärna!

Inga kommentarer: