18 februari, 2009

Snart blir det välljud!



Min man och jag har tillsammans en ganska stor samling LP-skivor. Tyvärr står de numera ospelade i ett skåp. I och med CD:ns intåg har våra älskade plattor blivit museiföremål. Tråkigt värre! I det skåpet trängs min barndoms skatter tillsammans med älskade pärlor från barn- och ungdomsåren fram till vuxenlivet på 90-talet. Likadant är det naturligtvis för min man. Här finns mängder av minnen!

Igår gjorde vi dock slag i saken. Vi har beställt en LP-spelare som ska pluggas in i datorns usb-uttag. Med hjälp av den kan man sedan förvandla skivspåren till mp3-format. Jippi, vilken genial idé. Kanske inte ny direkt, men för mig blev det en glad upptäckt.

Snart kan jag åter lyssna på The Nolans, Fame, Mats Ronander, ABBA, Göran Fristorp, Elaine Page, Toto, Mr Mister, Whitesnake, The Creeps, Dio, Jakob Hellman, Foreigner, Johnny hates Jazz och många många fler. Längtar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! :)

Det var en väldig massa skivor ni hade, vi har också haft det fast inte lika många och nu vet jag inte ens vart dom är.

Ha det bra!