26 februari, 2009

Så här är ligger det till...

Första bästa kompis
Kerstin Sjölund var min vapendragare under många, många år.

Första bilen
Har faktiskt aldrig ägt en bil på egen hand, så det måste bli min och Stefans ljusblå Toyota.

Första kärleken
Erik Huldin i min klass, kärleken var dock så vitt jag vet obesvarad.

Första husdjur
En röd katthane vid namn Tusse.

Första semester
Bilsemester någonstans i Sverie i vår röda Amazon kanske.

Första jobbet
Sommarjobb på skofabriken i Ullånger, usch så trist det var.

Första skiva
En LP med barnvisor av Alice Tegnér som jag fick på Handelsbanken. Har faktiskt kvar den än.

Första piercing
Hål i öronen gjorda på Hörnfeldts Ur i Ullånger, jag kanske var 10 år.

Första konsert
Har jag faktiskt ingen aning om.

Senaste alkoholdrycken
Rött vin

Senaste bilfärd
Till och från Kramfors på kommunskidan

Senaste filmen
Shit, jag är väldigt dålig på att se filmer, kommer faktiskt inte ihåg.

Senaste tefonsamtalet
Jobbsnack med en uppdragsgivare.

Senaste bubbelbadet
SPA i Sundsvall i januari.

Senast spelade CD-skiva
Antons blandning av rocklåtar dånade i bilen på väg till skidtävlingen ikväll.

Senaste gången du grät
Skäms nästan att erkänna det, men jag fick en tår i ögat av att se kronprinsessan Viktorias glädje vid eklateringen av förlovningen.

Senaste måltiden
En semla


6 HAR DU NÅGONSIN...

dejtat en av dina bästa kompisar? Nej

blivit arresterad? Nej

blivit kär vid första ögonkastet? Nej, inte som vuxen i alla fall

fastnat med blicken i någons urringning? Herregud, men ja

sagt att du älskar någon utan att mena det? Aldrig

busringt till någon? Japp, det gjorde man en del som barn


6 SAKER SOM DU GJORT IDAG
1. producerat ett nyhetsbrev
2. skottat snö
3. promenerat nästan två timmar med Ann
4. pratat i telefon en massa
5. sett min son stå överst på prispallen i kommunskidan
6. glatt mig åt en trevligt besked


4 PERSONER DU KAN BERÄTTA ALLT FÖR
Dessa fyra personer finns tyvärr inte, har bara en enda som jag berättar allt för och det är min man.

3 VAL
Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Vinter
Choklad eller chips? Choklad

2 SAKER ATT GÖRA INNAN DU DÖR
1. älska nära och kära
2. glädjas åt varje dag

1 SAK DU ÅNGRAR
Det lönar sig inte att ångra saker. Livet är här och nu. Det gäller att ta lärdom av tidigare erfarenheter. Att ångra sig och bli bitter ligger inte för mig.

Inga kommentarer: