30 september, 2008

Aldrig säga aldrig

Jag som brukar skryta med att jag aldrig är sjuk och inte har ont någonstans. Det kan jag verkligen ta tillbaka nu.

Har drabbats av en enorm nack- och ryggvärk. Känner tydligt att det har med mina timmar vid datorn att göra, eftersom värken sitter på högra sidan, bara på övre delen av ryggen och på nackkotorna. Jag hade tur som igår fick en akuttid hos sjukgymnasten, som ställde diagnosen "nerv i kläm vid nackkotorna".

Så nu ska jag göra små vridrörelser på huvudet för att eventuellt komma till rätsida med problemet. Käkar antiinflamatoriskt och känner mig faktiskt helsjuk. Det gör ONT och jag blir stel i hela överkroppen. Dessutom måste jag dra ned på arbetstimmarna vid datorn.

Därför säger jag ciao nu och går och lägger mig på soffan. Precis som gammfolke´... min mormor hon har alltid pratat om att "ligga planbädd" (dvs på en hård kökssoffa) - kanske är det det jag behöver?

Inga kommentarer: