01 september, 2008

Fira med Pernilla Wahlgren

Jag skäms nästan lite att erkänna att jag då och då surfar in på Pernilla Wahlgrens blogg. Varför jag inte vill medge det in public vet jag inte riktigt. Förmodligen för att jag innerst inne inte tycker hon är så rätt för mig som är frilansskribent och egenföretagare med akademisk bakgrund.

Ni hör hur jag låter, va...?!

Nåväl, tjejen har mängder av besökare på bloggen och trots att hon brister en hel del rent stilistiskt sett är hon riktigt underhållande. Och utlämnande. Den som vill veta sanningen om familjen Wahlgren bör läsa Pernillas blogg istället för Se och Hör och annat trams.

Alldeles nyss läste jag att Pernilla i helgen var i Kumla på ett gig. Där firade man att staden fått sin 20 000:e invånare. Då slog det mig plötsligt: För något år sedan gick Kramfors kommun för första gången någonsin under 20 000-strecket. Med den kräftgång som råder här är vi numera cirka 19 500 invånare.

Frågan är vad vi Kramforsinvånare ska fira. Vilka positiva tendenser kan vi plocka fram och låta vara anledning till en kommunfest?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att du skriver igen. Har läst din blogg nu ett tag och det är så kul. Har också försökt skriva kommentar men inte lyckats - men nu kanske jag lyckas?
Ingalill

Ann-Cathrin sa...

Tusen tack, Ingalill! Jag brukar, som du vet, även läsa din blogg. För er andra som också vill göra det besök Ingalills företagshemsida www.qresurs.se.