26 november, 2007

85-årsfirande

Mina kära bloggläsare (jorå, jag vet att ni är några stycken...), det finns ett modeuttryck jag skulle vilja använda nu.

Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop!

Jag gillar det uttrycket. Fast det bär mig lite emot att ta det i min mun, eftersom så många anammat det. Då blir jag lite anti så där.

Men vad ska jag säga då? Kanske nåt i stil med: jag har skitmycket att göra hela tiden och håller på att krevera på alla måsten och borden?

Mja, lite rätt är det, men inte hela sanningen. Stortrivs samtidigt med livet på ett helt galet skönt sätt. Känner mig priviligerad att ha det så bra.

Nåväl, ett av helgens måsten som bara andades trevlighet och "detta-vill-jag-inte-missa" var uppvaktningen av min mormor som fyllde 85 år igår. Hon berättade att hon på morgonen suttit och funderat tillbaka på sitt liv och summerat lite. Jag önskar att jag kunde ta del av alla hennes minnen. Undrar också hur mina tankar kommer att gå om sisdådär 44 år när det är min tur att ta emot släkten för högtidsfirande. Då har också jag förhoppningsvis både barnbarn och barnbarnsbarn.
















Inga kommentarer: