02 november, 2007

Jag är ÖVERNORMAL!

Äntligen har jag fått det bevisat - jag är smartare än de flesta!

Närå, jag har inte drabbats av hybris, bara gjort Illusterad Vetenskaps intelligenstest. Det säger att jag tillhör resultatkategorin Övernormal, det vill säga hade bättre resultat än 85% av populationen.

Man kan säga vad man vill om testet (finns en del kritik att framföra, speciellt på den språkliga delen), men det var ganska kul att utmana sig själv. Naturligtvis lyckades jag bäst på ordtestet, men även den matematiska delen och det logiska tänkandet gick bra.

Hej och hå. Övernormal. Sanningen å säga ligger den kategorin faktiskt bara snappet över genomsnittlig. Hade ju hellre velat prestera hög och mycket hög. Fast nu tänker jag som en kvinna igen, duktighetssyndromet slår till. Varför ska jag vara så perfekt hela tiden?

Ska uppmana min man att göra testet ikväll, tror han platsar i Mensa.

Du då? Ska du inte en gång för alla (hihi) slå fast var du ligger på intelligensskalan. Besök http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html

Tjingeling!

Inga kommentarer: